sobota 14. prosince 2013

I vánoční cukroví může být zdravé :)

Tento rok jsem se rozhodla , že si upeču pár druhů zdravého cukroví. Hlavně z toho důvodu abych si mohla pochutnat a nepokoušelo mě to klasické nezdravé co máme doma :)
Na internetu i v časopisech jsem našla spoustu skvělých receptů a nevěděla jaký si vybrat. Nakonec jsem si vybrala tři, které jsem si upravila podle sebe. 
Sice mi úplně všechno nevyšlo podle plánu, ale to je riziko experimentování. Některé kousky nejsou největší krasavci, ale chutí to vykompenzují. :)

1. Ovesné hrudky 

  • ovesné vločky (já měla asi 100g)
  • 1 vejce, 3 bílky
  • sušené ovoce - rozinky, brusinky, ...
  • nasekané oříšky (já měla lískové)
  • skořice
  • vanilkový extrakt
  • můžete přidat kokos, případně třtinový cukr podle chuti
Vločky nasucho opražíme na pánvi. Po vychladnutí je smícháme s vejcem, ovocem, oříšky, skořicí, extraktem, nakonec do směsi přidáme sníh z bílků. Dobře promícháme a lžičkou klademe na plech s pečícím papírem hromádky. Pečeme asi 15-20 minut na 180°C. 

2.Kokosové kuličky

  • 150g jáhel
  • 3 lžíce medu
  • 40g sušených meruněk
  • kokos + na obalení
  • 40g oves milku
  • voda
Jáhly uvaříme podle návodu ve vodě dokud z nich nebude kaše. Poté přidáme oves milk, pokrájené meruňky a med. Necháme vychladit.Pokud bude konzistence moc řídká, přidejte oves milk nebo kokos. Poté tvarujeme kuličky a obalujeme v kokosu.A jelikož jsem milovník kakaa, do poloviny jsem ještě přidala kakao.  Pokud chcete můžete zabalit do každé kuličky mandli. 
Já jsem místo jáhel použila jáhlové vločky vznikla mi z nich moc řídká kaše. Tím pádem mi kuličky nedržely tvar takže jsem je dala na pár minut zapéct do trouby a problém byl vyřešen. Chybami se člověk učí, takže příště určitě použiju celé jáhly.

3.Slepované datlové cukroví
  • 500 gramů žitné mouky
  • 50 gramů karobu
  • 250 gramů vypeckovaných datlí + 350 ml vody
  • 100 gramů kokosového oleje 
  • 1 polévková lžíce perníkového koření
  • 2 polévkové lžíce skořice
  • 1 polévková lžíce kypřícího prášku
  • špetka soli
  • dia marmeláda nebo nejlépe domácí
Já jsem pekla z poloviční dávky a vyšlo mi to na dva plechy.
Datle namočíme do vody, alespoň na hodinu. Poté je i s vodou rozmixujeme do konzistence sirupu. Mouku smícháme se suchými ingrediencemi. Přidáme datlový sirup a povolený kokosový olej. Zamícháme a poté zpracujeme ručně. Těsto dáme do lednice odležet . Poté z něj vyválíme placku a vykrajujeme libovolné tvary. Pečeme při 180°C cca 15 minut. 
Po vychladnutí mažeme marmeládou a slepujeme. 
Nelekejte se, že bude cukroví po upečení tvrdé. Po uložení do krabice a do chladu, bude za pár dní měkké.



Žádné komentáře:

Okomentovat