úterý 28. ledna 2014

Zdravější varianta - Cheesecake

Každý máme něco, bez čeho si nedokážeme náš život představit. U mě je to všechno sladké! I přesto, že se snažím o zdravý životní styl, rozhodla jsem se této slasti nevzdat a tak hledám a vytvářím zdravější varianty pro moje milované dorty, muffiny, koláče atd. A věřte mi, že někdy je to lepší než originál ! 
Dneska se s vámi chci podělit o recept na "chceesecake". Musela jsem to dát do uvozovek, protože můj recept neobsahuje sýr, ale je tak výborný, že si toho ani nevšimnete! :)

Recept:

Korpus:

  • 125g celozrnných sušenek (já měla od R.E.J. grahamové + kakaové napůl)
  • 50ml mléka
Sušenky rozdrtíme nebo rozmixujeme v mixeru a smícháme s mlékem. Měla by vzniknout lepivá hmota kterou natlačíme na dno a mírně po stranách vymazané dortové formy. Dáme péct na 10 minut při 180°C.

Mezitím si uděláme náplň:
  • 300g nízkotučného tvarohu
  • 150g bílého jogurtu
  • 1 vejce
  • 10g třninový vanilkový cukr (nebo jakékoliv jiné sladidlo)
  • 10g solamylu
  • špetka soli
Vše pečlivě smícháme a nalijeme na korpus. Dáme péct na 15 minut při 180°C, poté snížíme a pečeme při 150°C cca hodinu. 
Během pečení by měla být pod koláčem nádoba s horkou vodou, aby se korpus nerozmáčel a zůstal křupavý. 
Po upečení necháme vychladnout a dáme vychladit do lednice.
Chceesecake můžeme zdobit omáčkou z ovoce, čerstvým ovocem nebo čímkoliv podle chuti. Já dělala omáčku z lesních plodů. :)

Energetická hodnota celého koláče: 4084kj
 B:61
 S: 114g
 T:27g
 Vláknina:13g

1/4 - 1021kj  :)

Dobrou chuť! Můžete si užít něco výborného bez výčitek :)


5 komentářů:

  1. Tak ten se ti opravdu povedl, vypadá nádherně :) Hned bych si s chutí kus dala.

    OdpovědětVymazat
  2. Jéééj, ja som najväčší milovník cheesecakov a tento recept je nielenže jednoduchý ale aj zdravý :) Takže dve kombinácie, ktoré ma hneď zaujmú :) Ihned si ho ukladám a vidím to tak, že najbližšiu dobu ked bude mať nieto sviatok tak urobím práve cheesecake :)

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju cheescake!:D Ovšem nejradši prostě ty pravé a tučné, jednou za čas-proč ne :D Ale tenhle vypadá nádherně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Už dlouho pokukuju po receptu na nějakou zdravější verzi, protože jsem cheescakekovej maniak :D ( je mi zle, jen co pomyslím, kolik kapesnýho jsem nechala za cheescaky v CrossCafe, achjooo. :D ..) a tohle rozhodně musím vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat